noahmalawi.reismee.nl

Goodbye, goodbye!

Morgen is het zover, dan vlieg ik alweer terug naar Nederland! Wat heb ik een ontzettend mooie en bijzondere tijd gehad hier. Ik zal nog wat vertellen over de laatste week.

Afgelopen vrijdag was het afscheid op het project. Omdat een groot deel van de kinderen maandag op holiday ging naar hun biologische ouders (indien dit verantwoord is), hebben Asmara en ik ervoor gekozen om het afscheid vrijdag te doen met alle kinderen. Eerst nog allerlei spellen gedaan met de kinderen en een potje gevoetbald, zo begonnen we een aantal weken geleden ook. Daarna was het echte afscheid, het was een mooi afscheid. De kinderen zongen liedjes voor ons, we hebben samen gebeden en elkaar bedankt voor de mooie tijd. Van het project kregen we een chichenga, dat is een soort wikkelrok. Een mooi aandenken! Daarnaast hebben wij de kinderen ook spullen gegeven, ik heb onder andere pennen, (kleur)potloden, kleurplaten en een kinderbijbel gegeven.

Daarnaast hebben we uiteraard ook foto’s gemaakt en een groepsfoto. Dit weekend hebben we een aantal foto’s laten afdrukken in de stad en deze hebben we maandag opgehangen op het project. Zodat de kinderen een aandenken aan ons hebben.

Afgelopen zondag ben ik samen met een andere vrijwilliger naar een internationale kerk geweest. De Bible Fellowship Church. Het was een mooie dienst met liedjes van Hillsong en een mooie preek van een enthousiaste Afrikaanse spreker!

En gister was dan echt mijn allerlaatste dagje op het project.. Ik heb onder andere auntie Alice geholpen met nsima maken, wat is dat zwaar zeg! Je hebt eerst een pan met kokend water en je gooit er steeds meer meel bij, nou ik had na het roeren spierpijn! Maar ik had wel voor het eerst m’n hele bord leeggegeten, toch een knappe prestatie op de laatste dag. Daarna was het tijd om te gaan. Aangezien de meeste kinderen er niet meer waren, was het afscheid niet zo erg, maar toch gek. Ik heb een erg mooie en bijzondere tijd gehad.

We gaan elke dinsdag uit eten met de vrijwilligers en aangezien het gister mijn laatste keer was, mocht ik kiezen! Ik had zin in een lekker stuk vlees, dus koos ik voor een Amerikaans restaurant. Het was erg gezellig en lekker! Ik ga de etentjes en gezelligheid met de vrijwilligers wel missen.

Vandaag ben ik samen met de coördinator naar een ander project gegaan van Children of the Nations. Naar the feeding program. Dit is een project, in een dorpje, waar een paar honderd kinderen uit de buurt eten krijgen. Deze kinderen kunnen thuis niet genoeg eten krijgen. Daarnaast is er ook een kleuterschooltje en naaiatelier waar een aantal vrouwen uit de buurt werken. Ik heb nog nooit zo vaak het woord azungu (betekent blanke in de lokale taal) op één dag gehoord, voelde me lekker bekeken. Maar ondanks dat was het erg leuk om het project te zien en uiteraard heb ik wat laten maken in het naaiatelier, 2 rokken.

En dan is het morgen zover. De 5 weken zijn voorbij gevlogen en wat ik heb ik een ontzettend mooie tijd gehad! Ik ben enorm dankbaar voor alles wat ik heb mogen doen en zien. En ik heb erg genoten en veel geleerd. Ik kijk met één grote glimlach terug op deze reis, maar ik heb ook weer zin om Geert, mijn familie en vrienden weer te zien.

Reacties

Reacties

Lies

De laatste dag alweer... Ik denk ook met een grote glimlach terug aan jouw blog?. Begon er net aan te wennen, haha. Kun je die er niet inhouden? Bijv. over je studentenleven? ? En we willen natuurlijk wel zien hoe je nieuwe rokken staan!
Noah, een goede reis terug en ik heb ook heel veel zin om jou weer te zien!
Tot ziens.. ?❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood